12 – 16 Şubat 2016 tarihleri arasında Almanya'nın Frankfurt şehrinde düzenlenen ve ev/mutfak eşyaları, dekorasyon, hediyelik ürünler ve aydınlatma konularında sektörün en önemli fuarlarından biri olan “AMBIENTE – Internationale Frankfurter Messe” fuarının ülkemiz milli iştirak organizasyonu bu yıl 21. kez Birliğimizce gerçekleştirilmiştir.

Ambiente fuarında sergilenen ürünler Dining ‐ World of Table, Kitchen & Houseware (Mutfak gereçleri, yemek pişirme ekipmanları, çatal, bıçak, kaşık, porselen,cam ve seramik v.b.‐ sofra üstü ürünler), Giving ‐ World of Gifts Unlimited (Mücevher, takı ve hediyelik eşya) ve Living ‐ World of Interiors (Mobilya ve iç dekorasyon ürünleri) olmak üzere 3 ana başlık altında toplanmaktadır.

Kaliteli ve nitelikli organizasyonu, uluslararası katılımcı ve ziyaretçisi ile fuarcılık sektöründe önemli bir yere sahip Almanya'da 50 yılı aşkın süredir düzenlenen Ambiente Fuarı, sektörün önde gelen firmalarının ve ülkelerinin katılım gösterdikleri, tüm firmaların yeni ürünlerini ve tasarımlarını piyasaya sundukları, sektörü ve rakiplerini izleme fırsatı buldukları, konusunun en önemli fuarı olarak kabul edilmektedir.

2016 yılında ise Frankfurt Fuar alanının paslanmaz çelikten mamul mutfak ürünleri, plastik ürünler ve hediyelik/dekoratif ürünlerin sergilendiği salonlarında toplam 1466,5 m2 alan tahsis edilen Türkiye Stantlarında 72 firmamızın katılımı sağlanmıştır. Fuara milli organizasyonumuz altında ve bireysel olarak katılan Türk firmalarının toplam sayısı 126'dır.

Ambiente 2016 fuarına 96 ülkeden 4.387 firma ve kuruluş katılmış olup, katılımcıların %70'ten fazlasını Almanya dışından gelen firmalar oluşturmuştur.Fuar, tüm dünyadan 137.000'den fazla yerli ve yabancı ziyaretçi tarafından gezilmiştir.

Anılan Fuar'da Türk mutfak ve ev eşyaları sektörünün daha yaygın ve etkili bir şekilde tanıtımı için ”TURKEY – DISCOVER THE POTENTIAL” konsepti kullanılarak ülkemiz milli katılımı potansiyel alıcılara duyurulmuştur.

Ambiente Fuarı, Avrupa Birliği pazarında yer almak isteyen firmalarımız açısından yer alınması gereken bir fuar niteliğindedir. Bunun yanı sıra mutfak eşyaları sektörünün en önemli ithalatçısı durumundaki ABD'nin gelen ziyaretçiler arasında ilk sıralarda yer alması,fuarın öneminin yalnızca Avrupa pazarı ile sınırlı kalmadığının da önemli bir göstergesidir.

Firmalarımızın her yıl büyük ilgi gösterdiği ve çok yoğun katılım talebinde bulunduğu Ambiente fuarı, ülkemizin ve Türk Ev ve Mutfak Eşyaları sektörünün tanıtımı açısından büyük bir fırsat ve önemini yitirmeyecek bir platformdur.