Elektrik elektronik Sektörü, 2016 yılında 10 milyar dolar ihracat gerçekleştirerek sanayi sektörlerimiz arasında %7,6'lık pay ile ilk 4 ihracatçı sektör içerisinde yer aldı. Beyaz eşya, elektronik, elektrik üretim dağıtım ekipmanları ve kablolar olmak üzere 4 alt gruptan oluşan sektör, beyaz eşya ihracatındaki istikrarlı artış ile ön plana çıkıyor. Uluslararası markalarımızın büyük desteğini alarak Türkiye'nin lokomotif sektörlerinden biri konumuna gelen beyaz eşya sektörü, 2016'da yıllık bazda %2,4 artarak 3,2 milyar dolar ihracata ulaştı. Beyaz eşya sektörünün yurtdışı pazar araştırma organizasyonlarını ise Elektrik, Elektronik ve Hizmet İhracatçıları Birliğimiz (TET), “TURKHAS (Beyaz Eşya Yan Sanayi) Takımı” projesi altında yürütüyor.

İlk TURKHAS URGE projesiyle Ekonomi Bakanlığının “Bütüncül Anlayış ve Yenilikçi İş Modeli Geliştirme” alanında başarılı bulunan proje ekibi bu yıl da projenin 2. ayağını sürdürmekte. Proje kapsamında, 2016'da beyaz eşya ihracatımızı bir önceki yıla göre %16'lık artırdığımız ABD'nin bu yıl da hedef pazarlarımız arasında yer alması ve dolayısıyla ABD'ye yönelik aktivitelere ağırlık verilmesinin başarılı sonuçlar doğuracağı düşünüyoruz.

Birliğimiz, küresel ölçüde beyaz eşya trendlerini takip etmek ve ABD pazarını inceleyerek ihracat potansiyelini değerlendirmek amacıyla 5-12 Ocak 2017 tarihleri arasında ABD Ticaret Heyeti programını gerçekleştirdi. İMMİB'teki 28 URGE projesinden biri olan TURKHAS URGE projesi ile 12 üye firmamızdan toplamda 20 temsilci heyete katılım sağladı. Katılımcılar, teknolojik yeniliklerin ilk tanıtımlarının yapıldığı dünyanın en büyük elektronik fuarı CES 2017'de (Consumer Electronics Show-Tüketici Elektroniği Fuarı 2017) ikili görüşme yapma olanağının yanı sıra ABD pazarının en önemli beyaz eşya üreticilerinden ikisi olan BSH ve Electrolux firmalarını yerinde ziyaret etme fırsatı buldu.

ABD'nin Las Vegas kentinde bu yıl 50.'si düzenlenen CES 2017, elektronik sektöründe faaliyet gösteren 3.800'den fazla markaya ve 150 ülkeden 165.000'den fazla katılımcıya ev sahipliği yaptı. Sanayi 4.0'ın önemli bir parçası olan “nesnelerin interneti”ne ağırlık verildiği gözlemlenen bu yılki fuarda, sürücüsünün duygusal durumunu tahmin ederek buna göre sürüş modunu ayarlayan “duygusal ve akıllı arabalar”, 8K televizyonlar, uyku esnasında uyuyan kişinin yatış pozisyonuna göre konumunu değiştiren akıllı yataklar, insan taşımak için tasarlanmış drone ve evdeki tüm beyaz eşyalarla iletişim kuran robotlar ilgi gördü.

Heyet programı kapsamında, TURKHAS2 URGE projemizde yer alan firmalarımız, fuarda beyaz eşya, elektronik, otomotiv gibi tüm tüketici teknolojilerinin gelişimini ve birbirlerine giderek yakınlaşmasını incelemiş oldu. Firmalarımız ayrıca, BSH ve Electrolux yöneticilerinden, ABD'nin önde gelen üreticilerin tedarikçilerinden beklentilerine ve öncelikli ihtiyaçlarına yönelik bilgi edindi.

Bu organizasyonda olduğu gibi, siz değerli üyelerimizin yurtdışı fuar ve ticaret heyetleri faaliyetlerimize katılımının faydalı olacağını düşünüyor; ihracatta atılım yılı ilan edilen 2017'de yapacağımız çalışmaların, Türkiye ihracatının 155 milyar dolarlık hedefine ulaşması için katkı sağlayacağını ümit ediyoruz.